הפקה עברית

טיולים

חורף

הר עצמון

עם ההגעה לתחתית הערוץ מתחילים לטפס לעבר הר עצמון. לאחר כחצי ק"מ, מגיע השביל לדרך עפר ופונים ימינה. לאחר הליכה של כ-250 מ', השביל הכחול פונה שמאלה וממשיך בטיפוס לפסגת ההר. בפסגת ההר נפגוש שרידי מצודה קטנה בעלת חומה כפולה.שמצפון לה נגלה מערת קברים. מהפסגה יורדים למטה,עם הסימון הכחול ומתחילים ללכת עד דרך ג'יפים רחבה לכיוון מערב.אחרי חצי ק"מ לערך תגיעו לצומת T.כאן, ניתן לקצר את המסלול ולפנות ימינה.קטע זה(במפת טיולי מסומן שחור ובשטח מסומן בכחול)יוביל אתכם מסביב להר עצמון חזרה אל התל דרך השביל האדום.המעוניינים במסלול המלא יפנו שמאלה(גם בסימון כחול).הירידה שמתחילה כירידה מתונה הופכת לאחר כ-200 מ' לשביל עזים. בשלב מסוים, השביל מתעקל חזק שמאלה ומוריד אותנו בתלילות בין עצי האלה וטרסות טבעיות אל הוואדי.זהו קטע די תלול וצריך להיזהר מהחלקה.

מעיינות אבלים

בתחתית הירידה נהנה ממעיינות אבלים: עין אל-ווסטא ועין אל קזיזה.המעיינות מטפטפים מבעד לשערות שולמית אל בריכת אגירה,אף כי צבע הקרקעית ירקרק,המים נקיים למדי וניתן לשכשך רגליים. השביל הכחול ממשיך צפונה עוד כק"מ. כק"מ מהמעיינות ישנו פיצול מהשביל הכחול ימינה (מזרחה),בדרך עפר המסומנת בסימון שבילים אדום.דרך זו תוליך אותנו לאחר כק"מ ורבע נוספים של הליכה בחזרה למפגש עם דרך המסומנת בסימון שבילים ירוק,בה נפנה שמאלה,בהמשך ימינה לפניה המובילה לתל יודפת לחניה.

מסלול נחל צלמון

למעשה נחל צלמון הוא נחל ארוך מאוד שתחילתו באזור שפר וסופו בכינרת, בעבר רוב הנחל היה איתן אך היום נשארו רק מעט קטעים כאלה.אם אתם מחפשים מסלול קליל שיש בו גם מים,גם צמחייה עשירה,גם שרידי תחנות קמח,שטחים מעובדים מערה ושפע סיפורים,הרי לכם נחל העונה על כל אלה. מגיעים דרך כביש עכו צפת מס' 85,צמוד לכפר רמה,ופונים בצומת רמה דרומה בכביש 804 וניסע בו עד שנראה מימין מפרץ חנייה ושילוט ל"נחל צלמון".

נחל פרוד

אוקטובר (אחרי גשם)- מרץ בלבד! אח"כ יבש לגמרי!!!
נפלא! חו"ל לגמרי. שוצף, ירוק, בריכות,מפלים ומפלונים בתוך חורש ירוק. מתחילים ממושב שפר, מכונית אחת יורדת לחכות בחניון שליד קיבוץ פרוד, עדיף לפני שער הקיבוץ לחנות מימין באחו הירוק ושם להכין פיקניק אח"כ.
הליכה של כשעתיים עם המון הפסקות שיכשוך ( ילדים נהנים גם בחורף). קריאות התפעלות נשמעות מכל עבר ושצף המים מגביר את ההנאה, עם הירידה מתחיל החורש להיפתח ולאחר החניה כשעוברים מעבר לכביש, דרומה, נפתח הנחל לאחו ירוק ופורח. תמשיכו עם השביל, לפחות עד למפלי המים הנהדרים. איזה כיף. רוצו לפני שמקורות שוב יסגרו לנו את הנחל.

עין סלוקיה – מושב אניעם ומפל עיט- רמת הגולן

יום שבת חורפי שבו השמש משחקת מחבואים עם העננים, קר לטיול של ממש אבל לשבת בבית זו לא אופציה. קמים מוקדם, מכינים פיקניק ויוצאים לדרך. דרך המושבה מגדל לכיוון כפר נחום ועולים לרמה לכיוון מפל עיט הסמוך לאניעם. המפל קרוב לכביש, גדול, ושוצף. מסלולון קצר של 10 דקות, גשרון ונגיעה במים קרים, אח"כ מסתובבים בין הפסלים שהציבו אומני האזור. משחק עם כלי נגינה ממקלות גשם וממשיכים. מומלץ להיכנס לאניעם להסתובב במדרחוב היפה שבו גלריות והרגשה של טיול באירופה. כחול יוון - צימרים של רונית שקד, מומלץ להציץ ולהתרשם. מכל מקום רואים את הכינרת והנוף מדהים, ממשיכים לעין סלוקיה שלפני הכניסה לקצרין. בחניון הסמוך יש שולחנות פיקניק רבים. הצטיידו בלבנה עיזים טובה מהדרוזי שבכניסה ועירכו פיקניק. בעין סלוקיה גן מדהים שזור בפסוקים משיר השירים, משחקי אבנים, מים, נחל ובריכות לצד מעיינות וצמחיה שופעת. קסום.

קיץ

הקיץ מגיע איפה מטיילים?
איפה שרטוב! איפה? שמורת תל דן, נחל שניר, הבניאס שיש בו מסלול חדש עם גשר תלוי.
בנחל שופט בריכות שכשוך, תוכלו לצעוד עם הילדים בעקבות הנחל בתוך הסבך. מקומות נוספים - נחל צלמון, נחל כזיב, נחל עמוד עליון, בדקו את מצב המים בנחל עיון שבמטולה.

מג'רסה

בצפון הכנרת, טיול שכולו הליכה במים בתוך סבך פתוח ומוצל.
כיצד להגיע: נוסעים על כביש עוקף כנרת (מס' 92). בצומת מעלה גמלא פונים מערבה לדרך עפר וממשיכים עד השילוט לחניון הזיתים, שם פונים שמאלה.

נחל הקיבוצים

כיף לשחות במים עמוקים ורעננים, אין צל – אבל נפלא לשעות אחר הצהריים.
הגעה: נוסעים בכביש עפולה בית שאן. בצומת השיטה פונים ימינה לכביש 669. חולפים על פני חפציבה, בית אלפא וניר דוד. בפניה ימינה לרשפים  וירושלים נעבור
מעל ערוץ הנחל ונפנה מיד לחניון האתר.

שתו הרבה, צאו מוקדם, לפני החום וההמון, ותעשו חיים.